fredag 3 januari 2014

Sideswipe - TransFormers Masterpiece Lambor

I åtminstone ett par år har jag önskat mig TransfFormers figurer från den detaljerade Masterpiece linjen. Dock har det aldrig varit ekonomiskt prioriterat. Nu under Julafton som var så slog min önskan in då jag fick Masterpiece Sideswipe utav mina svärföräldrar!

Här är bilder på min nya skönhet.
En snygg kartong för en så pass stor och välskulpterad Action Figur, men jag saknar lite av det klassiska TransFormers layouten. Jag kunde knappt tro mina ögon när jag öppna upp en julklapp och möttes av den här bilden.

Vacker baksida. Fångar intresset. Synd att Tech Specs inte finns med, dock får man med ett samlarkort där det är inkluderat.

Sideswipe ligger löst i plastbubblan med 4 tejpbitar som håller det välformade plastlocket på plats. Gillar att dessa inte säljs transformerade till robotar, vilka allt mer nya TransFormers görs.

Instruktion och samlarkort.

Lock avtaget.

Top down. Vapen och utrustning.

Jag verkligen älskar detaljerna på de här två bilderna som bil. Nästan så jag önskar jag hade två stycken för att behålla en av dem i bilform.

Kanske borde skaffa 3 TransFormers istället för bästa utställning? Framsida, baksida och robot? Red Alert har samma robot/bilform och en G2 variation av Sideswipe är på väg.

Märkte att det fattas smått färg. Annars riktigt fin undersida. Gömmer de typiska robotdelarna rätt bra.

Nytransformerad för första gången.

Sideswipe tillsammans med en G2 Optimus Prime i lastbilsform.






Sideswipe är rätt stor. Nu när jag har honom så tänker jag vara ännu mer kräsen över vad för TransFormers figurer jag skaffar. Förr köpte jag nästan vilka TransFormers som helst, delvis för att utbudet var dåligt i Sverige.

Det lär det inte bli några TransFormers: Prime figurer då jag inte är en större fan utav den serien eller leksakerna och kanske bara ett fåtal Generations. Angående Generations så är jag mer intresserad av de Japanska då de är bättre målade och de Amerikanska med serietidning då de figurerna släpps utan tidning här.

Jag önskar att någon eller några svenska butiker kunde importera Masterpice, som det är nu så är det England som gäller.

Med Encore Jazz och Smokescreen, Masterpiece Sideswipe kan jag nog klassa 2013 som ett bra TransFormers år. Får se vad som händer när TransFormers och jag fyller 30 år... I år (2014).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar